איך פועל מנכ"ל מצטיין - סיגל שביט - היהלום הניהולי
המהפכה הדיגיטלית תשפיע גם עליך
27 ביוני 2017
איך תבנה הנהלה שתקח אחריות בארגון יחד איתך?
27 ביוני 2017
בראיונות שערכתי עם מנכלי חברות מובילים במשק שאלתי אותם איך פועל מנכ"ל מצטיין? התשובה היתה לא שגרתית. ציפיתי שאקבל תשובות בסגנון "הוא מוביל את החברה להשגים עסקיים גבוהים" " הוא העלה את ערך המניה" הוא "פיתח מוצרים חדשנים" וכו'. לפני שאשתף אותך בתשובות שענו המנכ"לים השונים, חשוב מה לדעתך ההבדל בין מנכ"ל רגיל למנכ"ל מצטיין?

התשובה של מנכלים ממגזרים שונים במשק היתה "הוא פועל כמו מנהיג". רבים יודעים לזהות מי הוא מנהיג אך בניסיון להגדיר את ההבדל בין מנהיגות לניהול הקו החוצה בין השנים פחות ברור... אני בטוחה שאתה מכיר חלק מהאמירות בנושא:

מנהיגים עושים את הדברים הנכונים מנהלים עושים את הדברים נכון.
מנהיגים מובילים אנשים מנהלים אחראים על ניהול המשימות.
מנהיגים מייצרים חזון מנהלים מטמיעים את החזון.
למנהיגים יש פרספקטיבה ארוכת טווח למנהלים יש ראיה קצרת מועד.
מנהיגים מעוררים השראה ומוטיבציה באנשים מנהלים מתכננים, מארגנים ומתאמים את העשיה.
ניתן להמשיך ולהוסיף לרשימה זו אלמנטים רבים.

ג'ון קוטר (פרופ' למנהל עסקים בהרוורד) טוען כי ניהול כולל תכנון , תקצוב, ארגון איוש בקרה ופתרון בעיות, כדי שהמערכת תתנהל כהלכה. מנהיגות לעומת זאת, עוסקת בהגדרת העתיד ,בהשראה, בהובלת אנשים לעבר החזון למרות המכשולים שבדרך.

במציאות הניהולית היום, מנהיגים נדרשים לנהל ומנהלים נדרשים להנהיג. מנהלים צריכים ללמוד הן לנהל והן להנהיג. קיים הבדל אחד משמעותי בין מנהל לבין "להיות מנהיג" ללא קשר לפוזיציה הפורמאלית של האדם. הבדל זה נעוץ בצורת החשיבה השונה (mindset ) שמיצרת התנהגות ופועלות שונות בהמשך.

מנהיגים מקדמים שינויים באופן פרואקטיבי במטרה לשפר את הארגון מנהלים מתמודדים עם שינוי בצורה ראקטיבית.

למנהיגים יש שאיפה לשפר את הדברים. הם לא מעונינים בשימור הסטטוס קוו של אופן עשיית הדברים בארגון.

אחת האסטרטגיות המרכזיות שמנהיגים משתמשים בה היא שאלת שאלות. מנהיגים לעיתים קרובות מעוררים שאלות על האופן בו העסק פועל, כדי לפשט אותו, ליעל אותו ולהפוך אותו ליותר אפקטיבי.

למה אנחנו עושים את הדברים בדרך זו?
מה יקרה אם נפסיק לעשות זאת?
איך אנחנו יכולים לצמצם תהליך זה במדדי כסף, זמן , אנשים וכו'
מה אנחנו כן יכולים לעשות כדי לקדם את השגת המטרות שלנו?

ניתן ללמוד לפעול כמנהיג. במיוחד אם מפרקים את אופן החשיבה והפעולה המנהיגותית לשורה של שאלות ועקרונות פעולה. ניתן ללמוד איך לנהל שינויים באופן אקטיבי, איך לעורר השראה באנשים, ואיך לחבר אותם למטרה אחת.

אנשים רוצים ללכת בעקבות המנהיג שיראה להם את הדרך. הם מחפשים את התשובות כיצד להפוך ליותר טובים, לעבוד בארגון יותר טוב, ולממש את עצמם.

אימוץ אופן החשיבה של מנהיגים יוביל גם אותך להשגים חדשים.

עצור לרגע וחשוב עם עצמך: האם אתה חושב ופועל כמנהיג או כמנהל? מתי בפעם האחרונה, שאלת את האנשים סביבך שאלות אלו ואחרות על אופן עשיית הדברים בארגון?

אם אתה רוצה לקבל אסטרטגיות פעולה של מנהיגים, אתה מזומן להרשם בקישור הבא http://o-r.co/p/yahlomniholi

אם אתה מעונין לשלב יותר פעולות מנהיגותיות בניהול שלך, ניתן להתיעץ איתי בדסקרטיות בטלפון 050-7466026 או במייל sigalshavit1@gmail.com  

לפרטים נוספים צרו עימנו קשר היום

    מאשר קבלת דיוור מסיגל שביט